Iestājoties siltajai vasaras sezonai, cilvēki sāk plānot savus atvaļinājumus. Viens no populārākajiem atpūtas veidiem ir došanās izbraucienos ar privāto automašīnu. Plānojot savu laiku un ceļojumu pašiem, var apskatīt daudz vairāk vietu, turklāt šāds pārvietošanās veids ir ļoti ērts. Lai izbrauciens izdotos, nepieciešams tam sagatavoties, kā arī parūpēties par transportlīdzekli un pārliecināties, ka tas ir labā tehniskā stāvoklī.

Līdz ar siltā laika iestāšanos, sākas arī gaisa kondicionēšanas laiks automašīnās. Pirms doties tālākos izbraucienos, noteikti ir jāpārliecinās, ka gaisa kondicionēšanas sistēma ir darba kārtībā. Bojāts kondicionieris var izbraucienu padarīt daudz nekomfortablāku.

Ir daudzi iemesli, kāpēc gaisa kondicionēšanas sistēma varētu nedarboties, taču raksta turpinājumā apskatīsim 3 iemeslus, kāpēc tā var atgadīties.

Noplūde dzesētājā

Var būt tā, ka noplūde rodas dažādās vietās, tāpēc uzreiz noteikt, kur tā radusies, var būt visai sarežģīti. Tomēr pieredze rāda, ka šīs noplūdes parasti rodas gaisa kondicioniera šļūteņu savienojumu vietās. Pirms gaisa kondicionēšanas sezonas sākuma nepieciešams pārbaudīt šīs šļūtenes.

Apskati kārtīgi tās un īpašu uzmanību pievērs tieši savienojumiem. Nereti ir tā, ka šļūteņu savienojuma vietās var redzēt eļļainu vielu, kas mēdz uzkrāties. Tieši šī eļļainā viela var būt galvenais noplūdes avots. Lai nerastos šādas noplūdes, ieteicams izmantot hermētiķi. Hermētiķis ir tieši paredzēts, lai gaisa kondicionēšanas sistēmas uzturētu labā darba kārtībā.

Problēmas ar automašīnas elektroniku

Noteikti esi dzirdējis, ka problēmas, kas saistītas ar automašīnas elektroniku, ir visgrūtāk diagnosticēt gadījumos, kad nedarbojas gaisa kondicionēšanas sistēma. Lai atrastu problēmu un saprastu, kā to atrisināt, var paiet diezgan ilgs laiks. Vispirms noteikti nepieciešams sākt ar vadiem un pārbaudīt to stāvokli. Iespējams, ka kāds no vadiem ir ieplaisājis, varbūt pat pārplīsis uz pusēm.

Bojātie vadi noteikti ir jāsalabo, pretējā gadījumā var rasties bīstamas situācijas. Ja bojājums nav pārāk liels, to var salabot ar elektrisko lenti. Lielāku bojājumu gadījumā vads noteikti ir jāapmaina pret jaunu vadu. Šāda veida remontdarbus nepieciešams uzticēt kādam profesionālim.

Sabojājies kompresors

Kompresors lielākoties sabojājas, ja tas ilgu laiku netiek lietots. Ja ziemas laikā tas ir stāvējis visu laiku miera stāvoklī un vasarā pēkšņi iedarbināts, rodas pārpūle, un tas saplīst. Lai nekas tāds nenotiktu, arī ziemas laikā vismaz 2 reizes nedēļā ir jāieslēdz gaisa kondicionieris un jāļauj tam darboties aptuveni 15 minūtes.

Ikviens apzinīgs autovadītājs noteikti seko līdzi savas automašīnas tehniskajam stāvoklim un laikus veic visus nepieciešamos remonta darbus. Ja arī Tu vēlies, lai automašīna kalpotu pēc iespējas labāk un ilgāk, nepieciešams rūpēties par savu auto. Noteikti ir lietas, ko var veikt paša spēkiem, piemēram, nomainīt izdegušās spuldzītes vai arī pārbaudīt eļļas līmeni un nepieciešamības gadījumā to papildināt.

Tomēr ne visus remonta darbus ieteicams veikt paša spēkiem. Nereti nemācēšanas dēļ automašīnai var nodarīt vēl lielākus bojājumus, līdz ar to krietni vien sadārdzināt remonta maksu. Ja neesi pilnībā pārliecināts, ka automašīnu varēsi salabot pats, uztici to speciālistam. Mūsdienās ir pieejami daudzi servisi, kuros strādā zinoši speciālisti, kuri spēs savest darba kārtībā arī Tavu automašīnu, lai jau atkal varētu doties savās ikdienas gaitās vai  brīvdienu izbraucienā.

Neaizmirstiet arī par auto apdrošināšanu – octa vai kasko, pirrms doties ceļā!