Dzīvojot mūsu platuma grādos, jābūt gataviem dažādiem laika apstākļiem. Lai arī šogad īsta ziema vēl nav piedzīvota, ņemot vērā neparedzamās klimata pārmaiņas, kas ietekmē arī mūs, jāņem vērā, ka vēl varam paspēt izbaudīt īpaši zemu gaisa temperatūru. Tas nozīmē, ka jāparūpējas ne tikai par atbilstošas garderobes sagatavošanu, bet arī jāpārliecinās, ka savā automašīnā iepildām ziemas sezonai piemērotu degvielu. 

Viena no populārākajām ziņām, kas parasti attiecas uz visiem autovadītājiem, pienākot aukstajai sezonai, ir nepieciešamība nomainīt esošās riepas pret ziemas riepām. Taču tā nav vienīgā lieta, kurai būtu jāpievērš uzmanība. Ne mazāk svarīgi ir arī parūpēties par to, lai “dzīvības sula”, kas rit Tava transportlīdzekļa sistēmā, būtu piemērota zemai gaisa temperatūrai. Un, lai Tevi nemaldina tas, ka pēdējos gados esam piedzīvojuši salīdzinoši siltas ziemas, jo aukstums var mūs pārsteigt nesagatavotus. 

Īpaši uzmanīgiem jābūt tiem, kas lieto automašīnas, kurās pilda dīzeļdegvielu. Gaisa temperatūra svārstības šo degvielas veidu spēj ietekmēt diezgan strauji, un, ja nav izvēlēta sezonai atbilstoša degviela, pastāv risks piedzīvot problēmas ar auto piestartēšanu un darbināšanu. 

Lai laikus sagatavotos šādām situācijām, gudri autovadītāji ne tikai iegādājas atbilstošu auto apdrošināšanu, kas ietver plašu risku klāstu, bet arī izvēlas ziemas dīzeļdegvielu, kuru dēvē arī par arktisko dīzeli. 

 

Ziemas dīzelis – kas tas ir?

Degvielai, kas piemērota lietošanai zemākā gaisa temperatūrā, ir atšķirīgs sastāvs. Arktiskais dīzelis aukstumā nepakļaujas kristalizācijai, kā arī degvielas plūstamība saglabājas augstā līmenī. To nodrošina īpašas piedevas, kas sastopamas ziemai piemērotajā degvielā. Vienkāršāk runājot, aukstā laikā ziemas dīzelis nesabiezē un ļauj nodrošināt efektīvu automašīnas darbību, lai gan ārā ir “mīnusi”.

 

Ziemas dīzeļa veidi

 

dīzeļdegviela

 

Lai nodalītu trīs galvenos arktiskā dīzeļa veidus, vērā tiek ņemta gan degvielas sabiezēšanas temperatūra, gan arī temperatūra, pie kuras pastāv aukstā filtra aizsprostošanās risks. Vadoties pēc šiem diviem parametriem, degvielu veidi ir sekojoši:

  • A0 klases ziemas dīzeļdegviela: -10 grādi (saduļķošanās temperatūra), -20 grādi (auksta filtra nosprostošanās punkts jeb sasalšanas temperatūra);
  • A1 klases ziemas dīzeļdegviela: -16 grādi un -26 grādi;
  • A2 klases dīzeļdegviela: -22 grādi un -32 grādi.

Ņemot vērā, ka dažkārt pie mums ir sastopama arī gaisa temperatūra, kad termometra stabiņš noslīd zem -25 grādiem, šādās situācijās vēlams bākā pildīt sala izturīgāko arktiskās degvielas veidu – A2. Protams, degvielas izvēle jāpielāgo konkrētajiem laika apstākļiem, tāpēc vēlams regulāri sekot līdzi laika ziņām un sagatavot auto, ja gaidāms pamatīgs aukstums. 

Atceries, ka vasaras degvielu ziemas apstākļos nedrīkst izmantot, kā arī to nedrīkst jaukt kopā ar ziemas degvielu. Kādēļ? Jo vasaras dīzeļa sastāvā ir parafīni, kas zemā gaisa temperatūrā sabiezē, tādejādi tiek nosprostots auto degvielas filtrs. Pat pavisam mazs vasaras dīzeļdegvielas piejaukums bākā ziemas laikā var radīt problēmas ar auto iedarbināšanu. Tādēļ labākais, ko vari darīt savā un mašīnas labā, ir, izmantot ziemai piemērotu, tīru arktisko dīzeļdegvielu.

 

Noderīgi ieteikumi auto aprūpei ziemas laikā

 

auto aprūpe

 

Ne viens vien šoferis ir piedzīvojis situāciju, kad aukstā rītā dodas iedarbināt mašīnu, bet “čuššš…” – to nav iespējams piestartēt. Lai no šādām ķibelēm izvairītos, ņem vērā dažus svarīgus padomus:

  • Veic degvielas filtru pārbaudi – šo uzdevumu ieteicams uzticēt speciālistam, kas pārliecināsies, vai degvielas filtri ir tīri un labā tehniskā stāvoklī. Ja nepieciešams, filtrus vajadzēs nomainīt. Tāpat arī ir svarīgi, lai filtros nebūtu paliekas no vasaras dīzeļdegvielas;
  • Pārej uz ziemas dīzeli laikus – kad laiks kļūst aukstāks un temperatūra noslīd zem 0 grādiem, Tava auto bākā vajadzētu būt tīram arktiskajam dīzelim. Vadies pēc apstākļiem, lai izvērtētu, kuras klases degviela Tev nepieciešama;
  • Iepazīsti funkcionālās degvielas piedevas – tās nepieciešamas, lai ne tikai padarītu degvielas patēriņu ekonomiskāku, bet arī mazinātu auto tehnisko nolietošanos un problēmas ilgtermiņā;
  • Centies uzturēt pilnu bāku visu laiku – straujas gaisa temperatūras pārmaiņas var veicināt bīstamu reakciju – kondensāta veidošanos degvielas bākā. Tas vēlāk ūdens veidā var nokļūt degvielā un tās sistēmā, kā arī sasalt, neļaujot iedarbināt mašīnu.

 

Lai droša un patīkama braukšana arī ziemas sezonā!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *